Заняття в Керамічній студії (м.Харків, вул. Шекспіра, 8) прводіт за програмою, особливістю якої є те, що в ній відсутні загальні теми занять, що вивчаються одночасно всіма учнями, тематичний план реалізується індивідуально.

Основою роботи гуртка є індивідуальний підхід до кожного учасника з застосуванням "Методики індивідуального розвитку" (описаної нижче), яка дозволяє кожному учневі розвиватися зі своєю швидкістю, відповідно до його власних  задатків і здібностей і спрямована на розвиток у кожного свого власного неповторного стилю роботи.

Метою роботи гуртка є допомога учасникам в їх творчому розвитку через роботу з глиною.

Завдання роботи гуртка:

  • Дати учням необхідні знання про способи і прийоми роботи з глиною і допомогти навчитися застосовувати їх на практиці.
  • Розвивати у учнів здатність до самостійного мислення, творчого вирішення життєвих завдань, сприяти формуванню індивідуального стилю роботи з глиною.
  • Виховувати старанність, працьовитість, акуратність, цілеспрямованість, силу волі і інші позитивні якості особистості.

"Методика індивідуального розвитку":
Фото Домик керамика гуашь (7 Кб)Кожен учень вибирає собі за допомогою "вертушки" (дзиґи з покажчиком) і розташованих по колу книжок з картинками тему для роботи (дзига зупиняє свій покажчик на будь-якої книжці, потім називає сторінку і з наявних на ній картинок вибирає тему - наприклад, будиночок).

На першому занятті він робить роботу (пов'язану з даною темою) так, як у нього виходить на даний момент. Спочатку малюється ескіз на папері, потім - ліплення з глини. В кінці заняття він разом з викладачем аналізує свою роботу, її позитівні якрсті, недоліки та шляхи їх виправлення.

На наступному занятті учень робить наступну роботу по цій же темі, але вона повинна бути кращою за попередню. В кінці заняття він разом з викладачем порівнює роботи, і, якщо остання дійсно краща за попередню, він отримує залік за сьогоднішнє заняття. Тоді, якщо залишився час, він може попрацювати на вільну тему або розписати попередню роботу.

Таким чином, протягом декількох (можливо, навіть, багатьох) занять учень працює по одній обраній темі, з кожним разом покращуючи свою роботу і в якісному, і в смисловому плані (тобто робота стає цікавішою, набагато змістовнішою). Коли викладач помітив у учня явний прогрес, поява хорошої якості, зникнення колишніх недоліків в роботі, учень отримує загальний залік по темі. Він може тоді вибрати по вертушці наступну тему для роботи.

Роботи по темі обпалюються в муфельній печі.

Паралельно, для успішності вивчення теми на занятті, ведеться навчання різним технологіям роботи з глиною: виготовлення робіт втискуванням в гіпсову форму, глиняне лиття; для більш підготовлених учнів - виготовлення самих гіпсових форм, а також навчання розпису кераміки.

Позитивні сторони даної методики:

  • У кожного учня розвивається свій індивідуальний стиль роботи, тому що при наявності у кожного своєї теми відсутнє копіювання стилю роботи один одного і викладача (невтручання викладача в роботу учня є необхідною умовою правильної реалізації методики).
  • Гурток можуть відвідувати одночасно люди різного віку, з різними задатками і здібностями, і кожен з них розвивається індивідуально, без порівняння навчаються один з одним.
  • Людина вчиться самостійно аналізувати і оцінювати свою виконану роботу, а також шукати творчі рішення поставлених завдань.
  • Відбувається різнобічний розвиток дрібної моторики, тому що на кожному занятті присутнє і ліплення, і малювання (ескіз).

Для допомоги учневі в роботі над темою можна запропонувати йому пошукати додаткову інформацію про неї, розпитуючи знайомих або читаючи літературу. Це є ще одним шляхом розвитку здатності учнів до самостійного пошуку рішень. Також бажано, щоб олівці, гумки, кисті (поні № 3-4), фарби (гуаш) і зошити для ескізів в учнів були свої.

Паралельно, для успішно справляються з темою роботи на занятті, ведеться навчання різним технологіям роботи з глиною: виготовлення робіт втискуванням в гіпсову форму, глиняне лиття; для більш підготовлених учнів - виготовлення самих гіпсових форм, а також навчання розпису кераміки.

Передбачуваний результат:

  1. Уміння виготовляти своїми руками красиві і корисні в побуті речі.
  2. Уміння помічати красу в навколишньому світі і відтворювати побачене в своїх роботах.
  3. Володіння різними техніками і прийомами роботи з глиною, гіпсом, ангобами і іншими матеріалами.
  4. Взаєморозуміння і рівноправне співробітництво між батьками, бабусями, дідусями і дітьми - учасниками занять.
  5. Творчий підхід до будь-якої справи.
  6. Уміння бачити і виправляти недоліки у своїй роботі, поведінці, взаємовідносинах.
  7. Етичне ставлення до всіх оточуючих людей.

 Кожне заняття гуртка складається з двох частин - теоретичної і практичної. Теоретична частина включає в себе:

  • Розповідь керівника про роботу з глиною і виготовленні керамічних виробів.
  • Бесіди з участю всіх присутніх (дорослих і дітей) про розвиток здібностей, про творчому ставленні до справи, про особливості взаємин між дорослими і дітьми, про взаємини в колективі і на інші теми, відповідно до інтересів і бажанням учасників занять.
  • Аналіз роботи з метою виявлення і виправлення помилок, допущених учасниками в ході занять.
  • Спільне планування роботи гуртка і кожного учасника.

FaLang translation system by Faboba

Свята та події України

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання